III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU                              III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów                 
                Określenie warunków:                 Zamawiający nie stawia wymagań w zakresie spełnienia tego warunku.                 
                Informacje dodatkowe                                  
III.1.2)  Sytuacja finansowa lub ekonomiczna                   
                Określenie warunków:                 Zamawiający nie stawia wymagań w zakresie spełnienia tego warunku.                 
                Informacje dodatkowe                                  
III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa                  
                Określenie warunków:                 Zamawiający uzna warunek udziału w tym zakresie za spełniony jeżeli Wykonawca wykaże, że w ciągu ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie) zrealizował co najmniej 1 (jedną) dostawę dźwigu osobowego o wartości nie niższej niż 100.000,00 zł brutto i poświadczy odpowiednimi dokumentami należyte jej wykonanie.                 
                Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób:                 Nie                                 
                Informacje dodatkowe:                 Wykonawca, którego oferta została oceniona jako najkorzystniejsza w przedmiotowym postępowaniu, w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, na wezwanie Zamawiającego, złoży następujące dokumenty: a) wykaz dostaw wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających czy te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego dostawy lub usługi były wykonywane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu – wzór wykazu stanowi załącznik nr 7 do SIWZ.               
                III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA                              III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1  ustawy Pzp                 
III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp                 Nie                                   Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia:                                                 
                   
                   
                   
                   
                   
                   
                  
                III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI                                                Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu                                  
Tak                                  
                  Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji                                  
Nie                               
                III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:                                             
                III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP                              III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:                 
Wykonawca, którego oferta została oceniona jako najkorzystniejsza w przedmiotowym postępowaniu, w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, na wezwanie Zamawiającego, złoży następujące dokumenty: a) wykaz dostaw wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających czy te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego dostawy lub usługi były wykonywane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu – wzór wykazu stanowi załącznik nr 7 do SIWZ.                 
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:                 
               
                III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP                                             
                III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)                              1. Sporządzony przez wykonawcę, według wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do SIWZ, Formularz ofertowy, 2. Sporządzony przez wykonawcę, według wzoru stanowiącego załącznik nr 3 do SIWZ, Formularz cenowo - asortymentowy, 3. Oświadczenie o którym mowa w SIWZ. , które stanowi załącznik nr 5 do SIWZ 4. Dokument KRS lub CEiDG w celu weryfikacji osób uprawnionych do reprezentowania wykonawcy tym samym składania oświadczenia woli. (z zastrzeżeniem art. 26 ust 6.) 5. dowód wniesienia wadium.               
 IV.1) OPIS                
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:                Przetarg nieograniczony                             
IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:               
Tak                                   
                  Informacja na temat wadium                   
1.	Wykonawca jest zobowiązany do wniesienia wadium w wysokości: 4.000,00PLN (słownie: cztery tysięcy złotych). 2.	Wadium może być wniesione w następujących formach: 1)	pieniądzu; 2)	poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3)	gwarancjach bankowych; 4)	gwarancjach ubezpieczeniowych; 5)	poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art.6 ust.3 pkt.4 lit.b ustawy z dnia 9 listopada 2000 roku o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2018 roku, poz.110 z późn. zm.).. 3.	W przypadku złożenia wadium w pieniądzu, wadium należy wpłacić przelewem na konto  Zamawiającego w Banku PEKAO S.A.; nr rachunku: 19 1240 5703 1111 0010 6445 2404 (decyduje data wpływu na konto) z adnotacją „Wadium – postępowanie nr ZP.272.05.2018 – Dostawa dźwigu osobowego wraz z jego montażem do Domu Pomocy Społecznej w Młodzieszynie”. 4.	Poręczenia i gwarancje zagranicznych banków, gwarancje zagranicznych towarzystw ubezpieczeniowych powinny być potwierdzone przez polski bank. 5.	Warunki zwrotu wadium lub jego utraty, stosownie do art.46 ustawy. 6.	Wadium winno być na koncie Zamawiającego nie później niż przed upływem terminu  składania ofert. Dowód potwierdzenia złożenia wadium należy załączyć do oferty. 7.	W przypadku złożenia wadium w formie gwarancji, poręczeń, oryginał dokumentu należy złożyć nie później niż przed upływem terminu składania ofert w Biurze Podawczym Zamawiającego. Kopię dokumentu, należy dołączyć do oferty, za wyjątkiem ust.8. 8.	Jeśli Wykonawca prześle ofertę pocztą winien kopię dowodu wniesienia wadium  załączyć do oferty, natomiast oryginał umieścić w oznaczonej kopercie „oryginał dowodu wniesienia wadium”.  9.	Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty  najkorzystniejszej   lub unieważnieniu postępowania , z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art.46 ust.4a ustawy.  10.	Na pisemny wniosek Wykonawcy, Zamawiający zwróci wadium niezwłocznie Wykonawcy który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert, 11.	Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek Wykonawcy. 12.	Wadium wraz z odsetkami wniesione w pieniądzu przez Wykonawcę, którego oferta została uznana za najkorzystniejszą, na wniosek tego Wykonawcy, zaliczane jest przez Zamawiającego na poczet zabezpieczenia należytego wykonania umowy (o ile jest przewidziane). 13.	Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie ust.11, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego.  14.	Wykonawca, traci wadium wraz z odsetkami na rzecz Zamawiającego w przypadku, gdy: 1)	odmówił podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie, 2)	nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, 3)	zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy, 4)	jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art.26 ust.3 ustawy, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art.25 ust.1 w/w ustawy, lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie. 15.	W przypadku gdy wadium nie zostało wniesione lub zostało wniesione w sposób nieprawidłowy Zamawiający odrzuci ofertę na podstawie art.89 ust.1 pkt.7b ustawy.                           
IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:               
Nie                                  
                  Należy podać informacje na temat udzielania zaliczek:                   
                      
                IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:                              
Nie                                 
                Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:                 
Nie                                  
                Informacje dodatkowe:                 
               
                IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:                              
Nie                                 
                Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej                 
Nie                                  
                Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:                 
Nie                                
                IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu                              
                (przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)                              
                Liczba wykonawców                   
                Przewidywana minimalna liczba wykonawców                   
                Maksymalna liczba wykonawców                   
                Kryteria selekcji wykonawców:                 
               
                IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:                              
                Umowa ramowa będzie zawarta:                 
                 
                Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:                 
                   
                  Przewidziana maksymalna liczba uczestników umowy ramowej:                   
                 
                Informacje dodatkowe:                 
                 
                Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:                 
Nie                   
                  Adres strony internetowej, na której będą zamieszczone dodatkowe informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:                   
                         
                Informacje dodatkowe:                 
                 
                W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:                 
                                  
                Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:                 
               
IV.1.8) Aukcja elektroniczna                
                Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem)                              Nie                               
                Należy podać adres strony internetowej, na której aukcja będzie prowadzona:                 
                    
Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej:                               
Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:               
                              
                              Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie  termin ich udostępnienia:                                            
              Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej:                               
              Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień):                               
Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:                              
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:                               
              Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:                
                 
Czas trwania:                  
                Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:                                                  
                Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:                 
               
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT                
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:                
IV.2.2) Kryteria               
| Kryteria | Znaczenie | 
| Cena | 60,00 | 
| Gwarancja | 30,00 | 
| Warunki serwisu | 10,00 | 
IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)               
Tak                              
IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne                
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem               
              Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:               
               
              Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji               Nie                              
              Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:               Nie                              
              Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):               
               
              Informacje dodatkowe               
               
IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego               
              Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:               
               
              Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:               
               
              Wstępny harmonogram postępowania:               
               
              Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań:                                             
Należy podać informacje na temat etapów dialogu:               
               
              Informacje dodatkowe:               
               
IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego               
              Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:               
               
              Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:               
                               
              Informacje dodatkowe:               
               
IV.4) Licytacja elektroniczna                 
              Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:               
               
              Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:               
               
              Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych:               
               
              Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:               
               
Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:                
                   Czas trwania:                    
                Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną  zakwalifikowani do następnego etapu:                                                
                           Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w licytacji elektronicznej:                  
                Data:  godzina:                  
              Termin otwarcia licytacji elektronicznej:               
               
              Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:               
               
              Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:               
               
              Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy:                
               
              Informacje dodatkowe:               
               
IV.5) ZMIANA UMOWY               
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:               Nie                               
                Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:                 
               
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE                
IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym (jeżeli dotyczy):                
               
Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym               
               
IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:                
              Data: 2018-10-15, godzina: 12:00,               
              Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):               
Nie                           
              Wskazać powody:               
               
              Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu               
>              polski               
IV.6.3) Termin związania ofertą:                                do:                              okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)                            
IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia:               Nie                             
IV.6.5) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli środki służące sfinansowaniu zamówień na badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane               Nie                              
IV.6.6) Informacje dodatkowe:               
Zakup przewidziany do realizacji z dofinansowaniem z rezerwy ogólnej budżetu państwa. W przypadku niepodpisania umowy w zakresie dofinansowania, Zamawiający unieważni postępowanie.             
ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH
W imieniu Zamawiającego - Zarządu Powiatu w Sochaczewie
Jolanta Gonta
/-/
Starosta Sochaczewski