Uchwała Nr II/13/2010
Rady Powiatu w Sochaczewie
z dnia 28 grudnia 2010 roku
w sprawie utworzenia wyodrębnionych rachunków dochodów przez samorządowe jednostki budżetowe prowadzące działalność określoną w ustawie o systemie oświaty z dnia 7 września 1991 roku
Na podstawie art.12 pkt 11 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 roku o samorządzie powiatowym oraz art. 223 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 roku o finansach publicznych (DZ. U. Nr 157 poz. 1240 z późn. zm.) Rada Powiatu w Sochaczewie uchwala, co następuje:
§ 1
1. Ustala się wykaz jednostek budżetowych, prowadzących działalność określoną w ustawie z dnia 7 września 1991 roku o systemie oświaty (DZ. U. z 2004 roku Nr 256 poz. 2752 z późn. zm.), które mogą prowadzić wydzielony rachunek dochodów określonych w § 2 niniejszej uchwały.
2. Wykaz jednostek, o których mowa w ust. 1 stanowi Załącznik Nr 1 do niniejszej uchwały.
§ 2
Ustala się następujące źródła dochodów, gromadzonych na wydzielonych rachunkach dochodów:
- środki pochodzące z odpłatności uczniów i pracowników szkół za wyżywienie w stołówce szkolnej,
- odsetki bankowe od środków na rachunku bankowym dochodów,
- ze sprzedaży wyrobów wykonywanych w ramach praktycznej nauki zawodu,
- spadki, zapisy i darowizny w postaci pieniężnej,
- wpłaty za koszty noclegów słuchaczy i wykładowców szkół dla dorosłych.
§ 3
1. Dochody gromadzone przez jednostki budżetowe na wydzielonym rachunku, wraz z odsetkami, mogą być przeznaczone na:
1) sfinansowanie zakupu artykułów żywnościowych, zakupu materiałów i usług związanych z przygotowaniem posiłków i funkcjonowaniem stołówki,
2) inne wydatki bieżące związane z realizacją zadań statutowych jednostek,
3) zakupy inwestycyjne niezbędne do realizacji zadań statutowych jednostek,
4) wydatki związane z obsługą bankową rachunku,
5) cele wskazane przez darczyńcę.
2. Dochody gromadzone przez jednostki budżetowe na wydzielonym rachunku, wraz z odsetkami, nie mogą być przeznaczone na finansowanie wynagrodzeń osobowych.
§ 4
- Wydatki z rachunku, o których mowa w § 1, mogą być dokonywane do wysokości kwot zgromadzonych dochodów, w ramach planu finansowego.
- Środki finansowe pozostające na rachunku, o którym mowa w § 1 ust. 1, na dzień 31 grudnia roku budżetowego, podlegają odprowadzeniu na rachunek budżetu jednostki samorządu terytorialnego w terminie do dnia 5 stycznia roku następnego.
§ 5
Określa się sposób i tryb sporządzania planu finansowego dochodów i wydatków nimi finansowanych, dokonywania zmian w tym planie oraz ich zatwierdzania, zgodnie z Załącznikiem Nr 2 do niniejszej uchwały.
§ 6
Traci moc Uchwała Nr XXXIII/147/2005 Rady Powiatu w Sochaczewie z dnia 31 marca 2005 roku w sprawie ustalenia źródeł dochodów własnych i ich przeznaczenia.
§ 7
Wykonanie uchwały powierza się Zarządowi Powiatu.
§ 8
Uchwała wchodzi w życie z dniem 01.01.2011 roku.
Załącznik Nr 1
do Uchwały Nr II/13/2010
Rady Powiatu w Sochaczewie
z dnia 28 grudnia 2010 roku
Wykaz jednostek budżetowych, które mogą gromadzić dochody na wyodrębnionym rachunku
- Zespół Szkół Ogólnokształcących im. F. Chopina w Sochaczewie
- Zespół Szkół Specjalnych w Erminowie
- Zespół Szkół im. Prymasa Tysiąclecia Stefana Kardynała Wyszyńskiego w Teresinie
- Zespół Szkół Rolnicze Centrum Kształcenia Ustawicznego w Sochaczewie
- Zespół Szkół Centrum Kształcenia Praktycznego w Sochaczewie
Załącznik Nr 2
do Uchwały Nr II/13/2010
Rady Powiatu w Sochaczewie
z dnia 28 grudnia 2010 roku
Sposób i tryb sporządzania planu finansowego dochodów i wydatków nimi finansowanych, dokonywania zmian w tym planie oraz ich zatwierdzania
- Podstawą gospodarowania środkami na wyodrębnionym rachunku dochodów jest roczny plan finansowy określający dochody i wydatki.
- Plany finansowe dochodów gromadzonych na wyodrębnionym rachunku dochodów stanowią ich prognozę, a w zakresie wydatków – nieprzekraczalny limit.
- Projekty planów finansowych sporządzone są w szczegółowości do działu, rozdziału i paragrafu, zgodnie z klasyfikacją budżetową.
- Projekty planów finansowych sporządzają dyrektorzy jednostek określonych w § 1 ust. 2 niniejszej uchwały i przedkładają Zarządowi Powiatu w terminach określonych jak do projektu budżetu powiatu.
- Zarząd Powiatu przedkłada Radzie Powiatu projekty planów finansowych jako załącznik do projektu uchwały budżetowej celem zatwierdzenia.
- Zmian w planie finansowym dokonuje Zarząd Powiatu na wniosek dyrektora jednostki określonej w § 1 ust. 2 niniejszej uchwały, w tym zmian zwiększających dochody i wydatki.
Uzasadnienie
w sprawie: utworzenia wyodrębnionych rachunków dochodów przez samorządowe jednostki budżetowe prowadzące działalność określoną w ustawie o systemie oświaty z dnia 7 września 1991 roku
Ustawa z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych (dz. U. Nr 157,poz. 1240 ze zm.) wprowadziła możliwość gromadzenia dochodów na wyodrębnionym rachunku dochodów przez samorządowe jednostki budżetowe prowadzące działalność określoną w ustawie o systemie oświaty z dnia 7 września 1991 roku ( Dz. U. z 2004r. Nr 256, poz. 2572 ze zm.).
Uchwała określa także sposób przeznaczenia gromadzonych środków, tryb sporządzania planu finansowego dochodów i wydatków nimi finansowanych, dokonywania zmian w tym planie oraz ich zatwierdzania.
Wyodrębnione rachunki dochodów zastąpią funkcjonujące do dnia 31 grudnia 2010r. rachunki dochodów.
W obecnym stanie prawnym podjęcie niniejszej uchwały jest niezbędne do prawidłowego funkcjonowania oświatowych, samorządowych jednostek budżetowych.
- Informację wprowawdził(a) do BIP: Szymańska Anna
- Data udostępnienia w BIP: 2011-03-01 12:44:32
- Informacja zaktualizowana przez: Szymańska Anna
- Data ostatniej aktualizacji: 2011-03-01 12:44:32
- Liczba odsłon: 903
- Historia dokumentu: