UCHWAŁA NR X/65/2015
Rady Powiatu w Sochaczewie
z dnia 17 września 2015 roku
w sprawie nadania statutu Powiatowemu Centrum Pomocy Rodzinie w Sochaczewie
Na podstawie art. 12 pkt. 11 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym ( Dz. U. z 2013 r., poz.595 z późn. zm.) oraz art. 11 ust. 2 i art.12 ust.2 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2013 r. poz. 885 z późn. zm.) Rada Powiatu w Sochaczewie uchwala, co następuje:
§ 1
Nadaje się statut Powiatowemu Centrum Pomocy Rodzinie w Sochaczewie w brzmieniu stanowiącym załącznik do uchwały.
§ 2
Wykonanie uchwały powierza się Zarządowi Powiatu w Sochaczewie.
§ 3
Traci moc uchwała Nr LI/231/2006 Rady Powiatu w Sochaczewie z dnia 25 października 2006 r. w sprawie nadania statutu Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Sochaczewie.
§ 4
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
UZASADNIENIE
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Sochaczewie jest budżetową jednostką organizacyjną Powiatu Sochaczewskiego.
Zgodnie z art. 11 ust. 2 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 o finansach publicznych ( Dz. U. z 2013 r. poz. 885) jednostka budżetowa działa na podstawie statutu określającego w szczególności jej nazwę, siedzibę i przedmiot działalności.
Organem właściwym do nadania statutu jest organ stanowiący jednostki samorządu terytorialnego – w niniejszej sprawie Rada Powiatu w Sochaczewie.
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Sochaczewie dotychczas funkcjonowało na podstawie statutu uchwalonego przez Radę Powiatu w Sochaczewie z dnia 25 października 2006 r., Nr LI/231/2006.
W związku ze zmianami przepisów regulujących zakres działania PCPR, w tym w szczególności nowelizacji ustawy z dnia 9 czerwca 2011 roku o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej ( Dz. U. z 2015 r. poz.332 ) wprowadza się statut w brzmieniu stanowiącym załącznik do uchwały.
Wobec powyższego uchwałę uznać należy za konieczną i uzasadnioną.
Załącznik do uchwały Nr X/65/2015
Rady Powiatu w Sochaczewie
z dnia 17 września 2015 roku
STATUT
POWIATOWEGO CENTRUM POMOCY RODZINIE
W SOCHACZEWIE
ROZDZIAŁ I
POSTANOWIENIA OGÓLNE
§ 1
1. Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Sochaczewie zwane dalej „Centrum” jest wyodrębnioną jednostką organizacyjną Powiatu Sochaczewskiego.
2. Siedziba Centrum mieści się w Sochaczewie, przy ulicy Marszałka Józefa Piłsudskiego 65.
- Obszar działania Centrum obejmuje teren Powiatu Sochaczewskiego.
§ 2
Centrum działa w szczególności na podstawie:
1) ustawy z dnia 12 marca 2004 roku o pomocy społecznej (Dz. U. z 2015 r. poz. 163 z późn. zm.) oraz aktów wykonawczych do ustawy;
2) ustawy z dnia 9 czerwca 2011 roku o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej ( Dz. U. z 2015 r., poz.332 z późn. zm.);
3) ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 roku o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz. U. z 2011, Nr 127, poz. 721 z późn. zm.),
4) ustawy z dnia 29 lipca 2005 roku o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie (Dz. U. z 2005r., Nr 180, poz.1493 z późn. zm.);
5) ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 roku o finansach publicznych (Dz. U. z 2013 r. poz. 885 z późn. zm.);
6) ustawy z dnia 29 września 1994 roku o rachunkowości (Dz. U. z 2013 r. poz. 330 z późn. zm.);
7) uchwały Nr VII/31/99 Rady Powiatu Sochaczewskiego z dnia 14 maja 1999 roku w sprawie utworzenia Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Sochaczewie;
8) statutu Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Sochaczewie;
9) innych aktów prawnych właściwych do zakresu prowadzenia spraw.
ROZDZIAŁ II
ZADANIA POWIATOWEGO CENTRUM POMOCY RODZINIE
§ 3
1. Centrum wykonuje określone w przepisach prawa zadania własne Powiatu Sochaczewskiego z zakresu pomocy społecznej, pieczy zastępczej, przeciwdziałania przemocy w rodzinie oraz rehabilitacji społecznej i zawodowej osób niepełnosprawnych nie zastrzeżone dla innych jednostek oraz z zakresu administracji rządowej, określone w przepisach prawa jako zadania zlecone powiatu.
2. Centrum realizuje także inne zadania Powiatu Sochaczewskiego przewidziane w przepisach prawa i podejmuje inne działania wynikające z rozeznanych potrzeb.
§ 4
Zadania Centrum wynikają z przepisów prawa i dotyczą w szczególności:
1) prowadzenia spraw związanych z zapewnieniem opieki i wychowania dzieciom całkowicie lub częściowo pozbawionym opieki rodziców poprzez organizowanie różnych form opieki zastępczej;
2) realizacji zadań na rzecz przeciwdziałania przemocy w rodzinie;
3) działań związanych z realizacją zadań z zakresu pomocy społecznej;
4) prowadzenia spraw z zakresu rehabilitacji osób niepełnosprawnych;
5) realizacji zadań wynikających z rządowych programów pomocy społecznej i pieczy zastępczej;
6) sprawowania nadzoru nad działalnością jednostek specjalistycznego poradnictwa, w tym rodzinnego, ośrodków wsparcia , domów pomocy społecznej, oraz rodzinnej pieczy zastępczej;
7) innych spraw przewidzianych przez przepisy prawa.
§ 5
Przy realizacji swoich zadań Centrum współpracuje z organami administracji rządowej i samorządowej, organizacjami społecznymi, kościołami i związkami wyznaniowymi, fundacjami, stowarzyszeniami, pracodawcami oraz osobami prawnymi i fizycznymi.
ROZDZIAŁ III
ORGANIZACJA I ZARZĄDZANIE
§ 6
1. Działalnością Centrum kieruje dyrektor zatrudniony przez Zarząd Powiatu w Sochaczewie.
2. Dyrektor reprezentuje Centrum na zewnątrz.
3. Dyrektor Centrum odpowiada za realizację zadań, w szczególności za:
1) wdrożenie struktury organizacyjnej Centrum,
2) prowadzenie polityki kadrowej,
3) sporządzanie planów finansowych i ich realizację,
4) planowanie i wytyczanie kierunków działania Centrum.
4. Dyrektor Centrum jest służbowo przełożonym wszystkich pracowników Centrum.
5. Dyrektor Centrum wydaje z upoważnienia Starosty decyzje administracyjne w indywidualnych sprawach z zakresu pomocy społecznej i pieczy zastępczej należących do właściwości Powiatu Sochaczewskiego.
6. Dyrektor Centrum zapewnia funkcjonowanie adekwatnej, skutecznej i efektywnej kontroli zarządczej.
7. Dyrektor Centrum działa na podstawie upoważnienia Zarządu Powiatu w Sochaczewie do składania oświadczeń woli związanych z prowadzeniem bieżącej działalności powiatu w zakresie zadań realizowanych przez Centrum i ponosi odpowiedzialność za całokształt jego funkcjonowania.
8. Dyrektor Centrum składa Radzie Powiatu sprawozdania z działalności zgodnie z obowiązującymi przepisami.
ROZDZIAŁ IV
GOSPODARKA FINANSOWA
§ 7
1. Centrum jest jednostką budżetową i prowadzi gospodarkę finansową zgodnie z wymogami ustawy o finansach publicznych.
2. Podstawą działalności Centrum jest roczny plan finansowy zgodny z uchwałą budżetową Powiatu.
3. Centrum prowadzi rachunkowość oraz sporządza sprawozdania finansowe zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami.
4. Procedury ustalania i zmian planu finansowego określają odrębne przepisy.
5. Majątek Centrum jest mieniem Powiatu Sochaczewskiego i może być wykorzystywany jedynie do realizacji celów związanych z działaniami statutowymi.
ROZDZIAŁ V
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
§ 8
Szczegółową organizację oraz zasady funkcjonowania Centrum określa regulamin organizacyjny uchwalony przez Zarząd Powiatu w Sochaczewie.
§ 9
Zmiany w Statucie Centrum dokonywane są w trybie określonym dla jego uchwalenia.
- Informację wprowawdził(a) do BIP: Szymańska Anna
- Data udostępnienia w BIP: 2015-09-23 07:37:37
- Informacja zaktualizowana przez: Szymańska Anna
- Data ostatniej aktualizacji: 2015-09-23 07:37:37
- Liczba odsłon: 799
- Historia dokumentu: